Warning: Undefined array key "options" in /home/hokuto/domains/hokutoryu.org/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192

اهمیت نظم و انضباط برای یک مبارز

منظور از “انضباط” در اینجا توانایی و مهارت کارآموز است:

خودکنترلی
اقدام برنامه ریزی شده و کارآمد تحت فشار
توجه به دیگران
رفتار مودبانه
دانستن و رعایت آداب سالن (رفتار و لباس پوشیدن)
پیروی مستقیم از دستورات مربی
رعایت بی قید و شرط علامت تسلیم
رعایت قوانین جامعه
منظور من از خشونت، هر چیزی است که متوجه شخص دیگری می شود، که ممکن است منجر به آسیب یا خطر برای او شود.

 

انضباط وحشتناک است و خشونت وحشتناک است

مفاهیم انضباط و خشونت به طرق مختلف قابل درک است. انضباط را می توان محدود کننده حقوق یک فرد آزاد دانست. خشونت یک فوبی جهانی است که تعداد کمی قادر به مقابله موثر با آن هستند. برای مردم، مرگ یا جراحت، به عنوان مثال در ترافیک یا به عنوان قربانی خشونت، موضوع متفاوتی است. هر ساله ده ها نفر به عنوان قربانی خشونت در فنلاند جان خود را از دست می دهند، در حالی که برای مثال صدها نفر در ترافیک جان خود را از دست می دهند. حتی برای حرفه‌ای‌هایی که در کارشان خشونت را تنظیم می‌کنند، با آن برخورد می‌کنند و با خشونت مواجه می‌شوند، تنها پاسخ اغلب انکار به سبک «اینجا اتفاق نمی‌افتد، فقط در جای دیگر اتفاق می‌افتد» یا «من با صحبت کردن از مسائل مراقبت می‌کنم، افرادی که استفاده از خشونت همیشه اشتباه عمل کرده است.

یک فرد خشن و منضبط

یک مبارز خوب کسی است که هم ظرفیت خشونت را داشته باشد، هم میل به استفاده از مهارت های خود را داشته باشد و هم توانایی و تمایل به پیروی از نظم و انضباط را داشته باشد. لازم به ذکر است که بدون اراده برای پیروزی، حریف نمی تواند با موفقیت مبارزه کند. هنگامی که رفتار توسط نظم و انضباط کنترل می شود، فعالیت ایمن و مطابق با قوانین جامعه است. مبارز با رعایت نظم و انضباط، حق کسب توانایی و استفاده از مهارت های خود را در جامعه به دست می آورد. همچنین برای رشد فرد چه به عنوان یک مبارز و چه به عنوان یک انسان لازم است: یادگیری و پیشرفت مستلزم همکاری با دیگران است.

بی انضباطی نشانه خطر است

نقض نظم و انضباط هشداری است مبنی بر اینکه رفتار فرد در سخت ترین شرایط لزوما قابل اعتماد نیست. اگر فردی نتواند قوانین ساده رفتاری را در باشگاه رعایت کند، چگونه می توان در سخت ترین مسائل به او اعتماد کرد؟ آموزش چنین کارآموزی، تا زمانی که بتواند آموزش ببیند، معمولاً نتیجه مثبتی ندارد. مربی باید فکر کند که آیا ارزش دارد وقت خود و دیگران را برای چنین شخصی تلف کند یا خیر.

برای مربی

انضباط می تواند به راحتی با مقاومت افراد مبتدی که به باشگاه می آیند روبرو شود و باید از همان ابتدا و با دلایل موجه آموزش داده شود. زمان اختصاص داده شده به آن در قالب کارآیی و ایمنی تمرینات، رشد سریعتر دانش آموزان و شهرت خوب باشگاه، دانش آموزان و مربی به جامعه باز خواهد گشت.

توجه به نظم و انضباط به ویژه هنگام آموزش به افرادی که دارای حق قانونی و یا حتی موظف به اعمال خشونت (زور) برای انجام کار یا وظایف رسمی هستند، اهمیت دارد. برای اینکه این افراد بتوانند کار خود را مطابق خواسته جامعه انجام دهند، باید بتوانند در همه شرایط تسلیم نظم و انضباط شوند. در شرایط فشار بالا، فرد به سطح تحصیلات خود سقوط می کند. در صورت عدم رعایت مقررات مربوط به استفاده از زور در تمرینات، اقدام در شرایط مناسب نمی تواند موفق باشد.

در تدریس خودم همیشه اول نظم و انضباط را تدریس می‌کنم و می‌خواهم آن را با دقت دنبال کنم. طبق تجربه من در ابتدا این رشته به صورت رسمی و از روی قلب به دانش آموزان داده می شود و از آنجا که در غیر این صورت حوصله دانش آموز سر می رود دنبال می شود اما با گذشت سالها این رشته در دانش آموزان ریشه دوانده به طوری که نیازی به توجه چندانی نیست.

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید

در تماس باشید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت معتلق به هوکوتوریو است